Otomotiv endüstrisi şubatta ihracat rekoru kırdı! Hangi ülkelere ne kadar ihracat yapıldı? İşte detaylar…
Türkiye otomotiv endüstrisi, şubat ayında ihracatını yüzde 19 artırarak 3 milyar 544 milyon dolara yükseltti. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, bu rakam, sektörün bugüne kadarki en yüksek şubat ayı ihracatı olarak kayıtlara geçti. Otomotivin Türkiye ihracatındaki payı yüzde 16,8 oldu.
Otomotiv sektöründe en büyük paya sahip olan tedarik endüstrisinin ihracatı yüzde 10 artışla 1 milyar 345 milyon dolara ulaştı. Binek otomobil ihracatı yüzde 9 artarak 1 milyar dolar olurken, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 36 yükselişle 654 milyon dolara çıktı. Otobüs-minibüs-midibüs ihracatı yüzde 55 artarak 327 milyon dolara, çekici ihracatı ise yüzde 48 artarak 172 milyon dolara yükseldi.
Şubat ayında en fazla ihracat yapılan ülke 544 milyon dolarla Almanya oldu. Fransa’ya yapılan ihracat yüzde 45 artarak 459 milyon dolara yükseldi ve ülke ikinci sıraya yerleşti. İtalya’ya yapılan ihracat ise yüzde 31 artışla 338 milyon dolar olarak gerçekleşti. Avrupa Birliği ülkelerine yapılan ihracat ise yüzde 25 artış göstererek 2 milyar 686 milyon dolara ulaştı.
OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, otomotiv endüstrisinin küresel tedarik zincirindeki çevikliğinin kanıtı olarak bu başarıyı değerlendirdi. Çelik, yüksek katma değerli ve yeşil dönüşüm odaklı stratejilerle sektörün istikrarlı büyümesine odaklandıklarını vurguladı.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.