Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 1 Nisan’da başlayan 5G hizmetlerinde abone sayısının kısa sürede 42 milyona yaklaştığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul’da düzenlenen İletişimin Yeni Çağı Zirvesi’nde Türkiye’nin dijital dönüşüm verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, 1 Nisan tarihinde ticari faaliyetlerine başlayan 5G teknolojisine ilginin yoğun olduğunu belirterek, 5G abone sayısının 2,5 ay gibi kısa bir sürede 42 milyona yaklaştığını duyurdu.
Türkiye’nin dijitalleşme sürecinde kritik bir aşamada olduğunu vurgulayan Uraloğlu, mobil abone sayısının 100 milyona, genişbant internet abone sayısının ise 98 milyona ulaştığını açıkladı. Ülke genelindeki fiber optik ağ altyapısı ise 680 bin kilometreye yükseldi. Sektörün yıllık net satış geliri 620 milyar lirayı bulurken, altyapı yatırımları 145 milyar lira seviyesinde gerçekleşti.
5G teknolojisinin sadece yüksek hızlı internetten ibaret olmadığını belirten Bakan Uraloğlu, bu sistemin yapay zeka ile entegre bir sinir sistemi gibi çalıştığını ifade etti. Sanayi sektöründe 5G destekli akıllı fabrikaların üretkenliği %15 ile %30 arasında artırdığını belirten Uraloğlu, ulaşım alanında ise Hasdal Kavşağı ile İstanbul Havalimanı arasındaki akıllı ulaşım koridorunda yerli 5G baz istasyonlarının aktif olarak kullanıldığını kaydetti. Bakanlık, 2053 vizyonu kapsamında 6G teknolojilerine yönelik hazırlıkların ve uydu filosu genişletme çalışmalarının devam ettiğini bildirdi.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.