İran Devrim Muhafızları, Trump’ın elektrik santralleri tehdidine karşılık ABD ve İsrail altyapılarını hedef alacağını açıkladı. Gerilim tırmanıyor.
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD Başkanı Donald Trump’ın Hürmüz Boğazı’nın açılmaması durumunda İran’ın elektrik santrallerini vurma tehdidine yanıt verdi. Tesnim Haber Ajansı aracılığıyla yapılan açıklamada, İran’ın yakıt ve enerji altyapısına düşman saldırısı gerçekleşirse, bölgedeki ABD ve İsrail’e ait tüm enerji, bilişim teknolojileri ve tatlı su arıtma altyapılarının hedef alınacağı belirtildi. Bu gelişme, iki ülke arasındaki gerilimi yeni bir boyuta taşıdı.
Devrim Muhafızları tarafından yayımlanan yazılı açıklamada, daha önce yapılan uyarılara atıfta bulunuldu. Açıklamada, “Eğer İran’ın yakıt ve enerji altyapısına düşman tarafından saldırı gerçekleşirse, bölgede ABD ve Siyonist rejime ait tüm enerji, bilişim teknolojileri ve tatlı su arıtma altyapıları hedef alınacaktır” ifadeleri kullanıldı. Bu tehdit, bölgesel güvenlik endişelerini artırdı.
ABD Başkanı Donald Trump, İran’a 48 saat içinde Hürmüz Boğazı’nı tamamen açması için müddet tanımıştı. Trump, bu sürenin sonunda boğazın açılmaması halinde İran’ın elektrik santrallerini vurmaya başlayacaklarını duyurdu. Tehdit, sosyal medya hesabı üzerinden kamuoyuna iletildi.
Trump paylaşımında, “Eğer İran, tam olarak şu andan itibaren 48 saat içinde Hürmüz Boğazı’nı tehdit olmaksızın tamamen açmazsa, ABD, en büyüğünden başlayarak İran’ın çeşitli elektrik santrallerini vuracak ve yerle bir edecektir” ifadelerini kullandı. Bu açıklama, uluslararası kamuoyunda geniş yankı uyandırdı.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.