İran, Hint Okyanusu’ndaki ABD-İngiltere üssü Diego Garcia’ya iki balistik füze fırlattı. Üssün isabet almadığı bildirilirken, detaylar araştırılıyor.
İran, Orta Doğu’daki gerilimin 22. gününde misilleme saldırılarını genişleterek Hint Okyanusu’ndaki ABD-İngiltere ortak askeri üssü Diego Garcia’ya iki orta menzilli balistik füze fırlattı. Wall Street Journal’ın ABD’li yetkililere dayandırdığı habere göre, üs isabet almazken, füzelerden biri uçuş sırasında arızalandı. Diğer füzeye ise bir ABD savaş gemisinden SM-3 önleyici füze ile müdahale edildiği belirtildi.
Wall Street Journal, ABD savaş gemisinden fırlatılan önleyici füzenin başarılı olup olmadığının henüz netleşmediğini aktardı. Beyaz Saray, İngiltere’nin Washington Büyükelçiliği ve İngiltere Savunma Bakanlığı, konuyla ilgili yorum taleplerine henüz yanıt vermedi.
Hint Okyanusu’nun ortasında yer alan Diego Garcia, ABD’nin önemli bir deniz ve hava askeri üssüne ev sahipliği yapıyor. 1967-1973 yılları arasında Chagos Takımadaları’nda yaşayan yaklaşık 2 bin kişi, üssün inşası için zorla bölgeden çıkarılmıştı. Adaya turist ve medya mensuplarının girişi yasaklandı.
1977’de “Diego Garcia Deniz Kuvvetleri Destek Tesisi” adıyla açılan üs, 3 bin 600 metrelik bir piste ve ABD donanmasından iki uçak gemisinin aynı anda demirleyebileceği bir limana sahip. Hindistan, Endonezya ve Madagaskar üçgeninde bulunan ada, en yakın karaya deniz yoluyla iki gün uzaklıkta bulunuyor. Chagos Takımadaları, bölgedeki kasırga ve tufanların görülmemesi nedeniyle uçuş için elverişli hava koşullarına sahiptir.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.