İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Samsun’da yaptığı açıklamada, uyuşturucu ve organize suç örgütleriyle mücadelede önemli bir eşiğin aşıldığını duyurdu. Bakan Yerlikaya, bu kabine döneminde zehir tacirlerinden elebaşlarına kadar tam 101 binden fazla kişinin tutuklandığını belirtti ve mücadelenin kararlılıkla süreceğinin altını çizdi.
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, zehir tacirlerine ve organize suç örgütlerine karşı yürütülen amansız mücadelenin meyvelerini topladıklarını açıkladı. Samsun’da düzenlenen “AK Parti Vefa Buluşmaları” programında konuşan Bakan Yerlikaya, görev süresi boyunca uyuşturucuyla ilgili suçlarda tutuklananların sayısının 101 bini aştığını vurgulayarak, bu kararlı duruşun süreceğinin altını çizdi.
Bakan Yerlikaya, ülkenin dört bir yanında suç ve suçluyla mücadelede kaydedilen ilerlemeyi detaylandırdı. “Göreve geldiğimiz günden bu yana uyuşturucu suç örgütü elebaşlarından, fişekçisine, torbacısına varıncaya kadar tüm zincirin tüm unsurlarına yönelik yaptığımız tutuklamaların sayısı dün itibarıyla bu kabine döneminde 101 bini geçti” ifadeleriyle, mücadelenin boyutunu gözler önüne serdi.
Bu rakamın sadece bir başlangıç olduğunu belirten Yerlikaya, gençleri, çocukları, aileleri ve tüm toplumu zehirlemeye kalkanlara asla geçit vermeyeceklerini kaydetti. Organize suç ağlarının finans kaynaklarını kurutmaya, ulusal ve uluslararası bağlantılarını çökertmeye yönelik adımların kararlılıkla devam ettiğini aktardı. Sokakları zehirle kirletenlerin ‘inlerine kadar’ takip edildiğini ve suç yuvalarının tamamen dağıtıldığını vurguladı.
Milli Mücadele’nin ilk adımı olan Samsun’da bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getiren Bakan Yerlikaya, AK Parti’nin de 2002 yılında milletin yeniden dirilişinin ilk adımlarını attığını anımsattı. Partinin Türkiye’yi hedef koyan, sözü dinlenen bir devlet konumuna taşıdığını ifade etti.
Yerlikaya, eski Türkiye’nin dar kalıplarının yıkıldığını, milletin önüne çekilen setlerin bir bir aşıldığını belirterek, “Belirsizliklerin yerini istikrar, bekleyişlerin yerini icraat almıştır. Siyaseti kriz üreten bir alan olmaktan çıkarmış, güven üreten bir iradeye dönüştürmüştür” şeklinde konuştu. Bu büyük yürüyüşün mimarlarının, Cumhurbaşkanı Erdoğan liderliğinde milletle arasına duvar örmeyen, kapı kapı dolaşan teşkilat mensupları olduğunu sözlerine ekledi.
Türkiye’nin “terörsüz Türkiye” hedefine doğru emin adımlarla ilerlediğini aktaran Yerlikaya, bu yürüyüşün günübirlik değil, milletin huzurunu, kardeşliğini ve ortak geleceğini esas alan samimi ve köklü bir devlet iradesinin yansıması olduğunu söyledi. Terörü besleyen kaynakların kurutulduğunu, millet arasına örülmek istenen duvarların yıkıldığını ve devlet ile millet arasındaki güven bağının güçlendirildiğini dile getirdi.
“Terörsüz Türkiye, aziz milletimizin 40 yıldır kanayan yarasını samimi şekilde çözme mücadelesidir” diyen Bakan, bu iradenin güvenliği tahkim ederken kardeşliği büyüten, huzuru kalıcı hale getiren ve Türkiye Yüzyılı’nı terörden arınmış bir gelecek üzerine inşa eden güçlü bir devlet aklının yansıması olduğunu vurguladı. Bu değişimin mimarının Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğunu da ekledi.
Trafik güvenliği konusunda da mesajlar veren Yerlikaya, tek önceliklerinin insan hayatı olduğunu ve denetimleri artırdıklarını belirtti. Can kayıplarını azaltmayı sadece bir hedef değil, aynı zamanda ulusal bir sorumluluk olarak gördüklerinin altını çizdi. Yeni trafik kanununun caydırıcı etkisiyle trafikte kurallara saygıyı kalıcı bir kültüre dönüştürmeyi amaçladıklarını sözlerine ekledi.
Programa TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Mehmet Muş, Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan ve diğer önemli isimler katılım gösterdi.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.