Sağlık Bakanlığı, ‘Dumansız Hava Sahası’ projesiyle açık alanda sigara kullanımını kısıtlamaya hazırlanıyor. Pasif içicilik tehlikesi ne kadar büyük?
Sağlık Bakanlığı, tütün ve tütün ürünleriyle mücadele kapsamında ‘Dumansız Hava Sahası’ çalışmalarını genişleterek, Türkiye genelinde açık alanlarda sigara kullanımına kısıtlama getirmeye hazırlanıyor. Prof. Dr. Tevfik Özlü, Avrupa’daki benzer uygulamalara dikkat çekerek, yeni düzenlemenin pasif içicilik riskini azaltmayı hedeflediğini belirtti.
Prof. Dr. Tevfik Özlü, dünyada her yıl yaklaşık 9 milyon insanın sigaraya bağlı nedenlerle hayatını kaybettiğini vurguladı. Bu ölümlerin 1 milyondan fazlasının, sigara içmeyen ancak pasif içiciliğe maruz kalan kişilerden kaynaklandığını ifade etti. Özlü, sigara dumanının sadece içenleri değil, çevresindekileri de tehdit ettiğini söyledi.
Prof. Dr. Özlü, kalabalık ortamlarda, mesafenin korunamadığı maçlar, konserler, festivaller ve oyun parkları gibi alanlarda sigara içilmesinin, özellikle yaşlılar, çocuklar, kronik hastalar ve hamileler için risk oluşturduğunu belirtti. Yeni düzenleme ile bu tür kamusal alanlarda sigara kullanımının kısıtlanması hedefleniyor.
Prof. Dr. Özlü, yeni düzenlemenin sigara içmeyenlerin temiz hava soluma özgürlüğünü korumayı amaçladığını vurguladı. Balkon ve kış bahçesi gibi açık alanlarda dahi sigara içilmesi sonucu, yemek yiyen veya sohbet edenlerin dumana maruz kalabildiğine dikkat çekti. Yeni düzenleme ile sınırların daha net çizilmesi ve özellikle eğitim alanları, okul bahçeleri, hastane girişleri gibi yerlerde sigara içilmesinin kısıtlanması bekleniyor.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.