Türkiye ve Nijer, sağlık alanındaki iş birliklerini Nijer-Türkiye Dostluk Hastanesi’ni kapsayan yeni bir protokol ile resmileştirdi.
Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu ve Nijer Cumhuriyeti Sağlık ve Kamu Hijyeni Bakanı Dr. Albay Garba Hakimi, iki ülke arasındaki sağlık iş birliğini güçlendiren resmi bir protokole imza attı. 5 Haziran 2026 tarihinde duyurulan anlaşma, 2019 yılından bu yana faaliyet gösteren Nijer-Türkiye Dostluk Hastanesi’nin ortak işletim sürecinin devamlılığını hedefliyor.
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde düzenlenen imza töreni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Nijer Cumhurbaşkanı Abdourahamane Tiani’nin huzurunda gerçekleşti. Bakanlar, protokolün yanı sıra Nijerli sağlık personelinin mesleki gelişimine yönelik eğitim programları ve staj imkanları üzerinde fikir birliğine vardı.
Görüşmelerde, Nijer-Türkiye Dostluk Hastanesi özelinde yürütülen ortak faaliyetlerin kapsamı değerlendirildi. İmzalanan metinle birlikte, hastanenin açılması, işletilmesi ve devredilmesi süreçlerine dair teknik ve idari işleyişin geleceği güvence altına alındı.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.