Sağlık Bakanı Memişoğlu, tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim oranının yüzde 31’i aştığını ve küresel tedarik merkezi olma yolunda ilerlediklerini belirtti.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 11 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen Tıbbi Cihaz Yönetişim Zirvesi 2.0 programına video konferans yöntemiyle katılım sağladı. Sağlıklı Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında sağlığı ülkenin lokomotif sektörlerinden biri yapmayı hedeflediklerini belirten Memişoğlu, Türkiye’nin üretim kapasitesi ve insan kaynağıyla bu hedeflere ulaşacağını vurguladı.
Bakan Memişoğlu, Üreten Sağlık modeliyle kamu tıbbi cihaz alımlarında yerli üretim oranının yüzde 31’in üzerine çıktığını açıkladı. Tıbbi cihaz ihracatının ithalatı karşılama oranında ise 20 puanlık bir artış yaşanarak bu oran yüzde 43 seviyesine yükseldi. Sektörde faaliyet gösteren 25 bine yakın işletme ile Türkiye’nin küresel bir tedarik merkezi olma hedefi doğrultusunda çalışmalar sürüyor.
TÜSEB, TİTCK ve USHAŞ iş birliğiyle AR-GE’den ihracata kadar her aşamada sektöre destek verdiklerini belirten Bakan, Ürün Takip Sistemi üzerinden 5,3 milyon cihazın izlenebildiğini ifade etti. Ayrıca, Türkiye’nin yerli geri ödeme sistemi geliştirmek için proje yürüttüğünü ve yabancı yatırımcıları yeni ortaklıklar kurmaları için Türkiye’ye davet ettiğini sözlerine ekledi.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.