Sağlık Bakanı Memişoğlu, Niğde’de yeni hastane açılışı yaptı ve yerli sağlık teknolojileri ile Bor’a yapılacak yeni yatırımın müjdesini verdi.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 15 Mayıs 2026 tarihinde Niğde Ağız ve Diş Sağlığı Hastanesi’nin resmi açılışını gerçekleştirdi. Bakan Memişoğlu, kentteki sağlık yatırımlarına dikkat çekerek son 23 yılda il genelinde toplam 45 sağlık tesisinin hizmete girdiğini açıkladı.
Türkiye’nin sağlık altyapısında dünya genelinde önemli bir noktaya ulaştığını belirten Memişoğlu, ülke genelinde 271 bin hasta yatağı ve binin üzerinde genel hastane kapasitesiyle hizmet verildiğini ifade etti. Bakan, Türkiye’nin savunma sanayisine benzer bir ivmeyi sağlık teknolojilerinde de yakalayacağını vurgulayarak, yerli üretim solunum cihazı ve akciğer-kalp pompa makinesinin ardından yerli doppler ultrasonografi cihazı için imzaların atıldığını duyurdu.
Niğde’nin Bor ilçesindeki sağlık hizmetlerini genişletmek amacıyla yeni bir proje hazırlandığını belirten Bakan Memişoğlu, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi ihalesinin 2027 yılının ilk çeyreğinde yapılacağını açıkladı. Ayrıca, koruyucu diş hekimliği hizmetlerinin Sağlıklı Hayat Merkezleri üzerinden güçlendirileceğini belirten Bakan, sağlık turizmini destekleyecek yeni bir “Esenlik Mevzuatı” üzerinde çalıştıklarını da sözlerine ekledi.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.