Dönemin Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, 11 Mart 2020’de Türkiye’deki ilk koronavirüs vakasını duyurdu. Bu açıklama, küresel salgının ülkeye ulaştığını gösterdi.
Dönemin Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, 11 Mart 2020 tarihinde yaptığı basın açıklamasıyla Türkiye’deki ilk koronavirüs vakasını kamuoyuna duyurdu. Bu açıklama, Çin’in Vuhan kentinde 17 Kasım 2019’da ortaya çıkan COVID-19 salgınının Türkiye’ye ulaştığını resmen teyit etti. Küresel çapta hızla yayılan virüs, tüm dünyayı etkisi altına almıştı.
Koronavirüs salgını, ilk olarak Çin’in Hubei bölgesinin başkenti Vuhan’da tespit edildi. Dünya Sağlık Örgütü, COVID-19’u kısa sürede pandemi ilan etti ve virüs kıtalararası bir tehdit haline geldi. Türkiye’nin ilk vakayı açıklamasıyla birlikte ülke salgınla mücadele sürecine resmen başladı.
Sağlık Bakanlığı, ilk vakanın duyurulmasının ardından ülkedeki gelişmeleri yakından takip etti. Türkiye, virüse bağlı ilk ölümü 15 Mart 2020 tarihinde kaydetti. Bu acı haber, salgının ciddiyetini bir kez daha gözler önüne serdi.
Bakan Koca, 1 Nisan 2020’de yaptığı başka bir açıklamayla koronavirüs vakalarının tüm Türkiye geneline yayıldığını bildirdi. Bu süreçte yetkililer tedbirleri artırdı ve vatandaşları salgına karşı korunma yöntemleri konusunda bilgilendirdi. Salgın, sonraki yıllarda da dünya genelinde etkisini sürdürdü.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.