İran Meclis Başkanı Kalibaf, ABD’nin bölgedeki askeri üslerinin varlığının, bölge ülkelerinin huzuruna engel teşkil ettiğini savundu.
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf, ABD’nin bölgedeki askeri varlığına tepki göstererek, Amerikan üslerinin varlığı devam ettiği sürece bölge ülkelerinin huzur bulamayacağını savundu.
Kalibaf, X sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, İran’ın savunma politikalarının Ayetullah Ali Hamaney’in ilkelerine dayandığını vurguladı. İranlı yetkililerin ve halkın bu konuda hemfikir olduğunu belirtti.
Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, daha önce yaptığı açıklamada, İran’ın komşu ülkelere saldırmama kararı aldığını ve bu ülkelerden özür dilediğini belirtmişti. Yargı Erki Başkanı Gulam Hüseyin Muhsini Ejei ise İran’a yönelik saldırılara misillemelerin devam edeceğini ifade etmişti. Meclis Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi de ABD ve İsrail üslerinin İran için meşru hedef olduğunu söylemişti.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.