BTK Başkanı Karagözoğlu, mobil abone sayısının 100 milyona ulaştığını belirterek Türkiye’nin dijitalleşme ve 5G hedeflerini açıkladı.
Erişim Sağlayıcıları Birliği Genel Kurulu, 11 Haziran 2026 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) merkezinde toplandı. Sektör paydaşlarının katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Türkiye’nin dijital dönüşüm süreci ve altyapı hedefleri masaya yatırıldı.
BTK Başkanı Ömer Abdullah Karagözoğlu, toplantıda yaptığı konuşmada Türkiye’deki mobil abone sayısının yaklaşık 100 milyona ulaştığını duyurdu. Fiber altyapı yatırımlarının da 10 milyon aboneye yaklaştığını belirten Karagözoğlu, mobil internet kullanım oranının yüzde 90 seviyesini aştığını vurguladı. Başkan, 5G teknolojisinin dijital ekonominin temel taşı olacağını ve endüstriyel üretimden akıllı şehirlere kadar geniş bir alanda dönüşümü tetikleyeceğini ifade etti.
Dijitalleşmenin sunduğu fırsatların yanı sıra siber güvenlik risklerinin de arttığına dikkat çeken Karagözoğlu, kişisel verilerin korunmasının kritik bir öncelik olduğunu belirtti. Kurumun çocukların dijital ortamda güvenliğini merkeze alan bir çalışma yürüttüğünü ifade eden Karagözoğlu, güvenli internet kullanımının yaygınlaştırılması için Erişim Sağlayıcıları Birliği ile iş birliğinin süreceğini kaydetti.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.