Ankara’da düzenlenen GSR-26 sempozyumunda yapay zeka, 6G ve dijital yönetişim süreçleri küresel ölçekte ele alınıyor.
Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) tarafından düzenlenen Küresel Düzenleyiciler Sempozyumu (GSR-26), Ankara’da üçüncü gün oturumlarıyla devam ediyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte, dijital dönüşümün geleceği ve yeni nesil teknolojilerin yönetişimi masaya yatırıldı.
Sempozyumun üçüncü gününde düzenlenen üst düzey panelde, yapay zekâ yönetişimi, 6G, kuantum ve uzay teknolojilerinin sektörel etkileri değerlendirildi. Oturumda, hızlı inovasyon süreçlerine uyum sağlayabilecek kapsayıcı düzenleyici modellerin geliştirilmesi ve çok paydaşlı uluslararası iş birliğinin güçlendirilmesi üzerinde duruldu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan, dijital uçurumun teknik bir meseleden öte, bir hesap verebilirlik ve yönetişim sorunu olduğunu belirtti. Sayan, teknolojilerin doğru yönetilmemesi durumunda dijital eşitsizliklerin derinleşebileceği uyarısında bulunarak, gelişmekte olan ülkelerin standart belirleme süreçlerine etkin katılımının sağlanması gerektiğini ifade etti.
Program kapsamında Türkiye heyeti; GSMA, ICANN ve Brezilya temsilcileriyle ikili temaslarda bulundu. 15 Mayıs’a kadar sürecek olan sempozyumda siber güvenlik, veri yönetişimi ve uydu haberleşmesi gibi kritik başlıklar altında teknik ve diplomatik görüşmeler sürdürülüyor.
Hayatadair.com.tr, gündem, dünya, eğitim, ekonomi, magazin, sağlık, spor ve teknoloji alanlarında güncel ve tarafsız haberleri okuyucularıyla buluşturan kapsamlı bir haber platformudur.